قوانین مرجوعی

در چه شرایطی مشتری می‌تونه سفارش رو مرجوع کنه؟

در خرید آنلاین، طبق شرایطی خاص و در برخی کالاها برای خریدار حق انصراف از خرید و مرجوع کردن کالا وجود داره. کالا هایی که پلمپ آن ها باز شده اند امکان مرجوعی ندارند.


محصولاتی که قابل مرجوع کردن با استفاده از حق انصراف قانونی نیستن:

کالاهای دیجیتال یا الکترونیک و لوازم برقی که پلمب یا بسته‌بندی اصلی آنها باز شده است؛ مگر این که کالا از نظر جنس، برند، رنگ با سفارش متفاوت باشه و فهمیدن این مشکلات فقط با بازکردن بسته‌بندی ممکن باشه یا از مبدأ عیوب ظاهری داشته باشه؛ مانند شکستگی، ترک‌خوردگی، زدگی و عیوب فنی.


هزینه مرجوعی کالا با کیه؟

مسئولیت پرداخت هزینه مرجوعی کالا چند حالت داره:


اگه اشتباه از طرف فروشنده باشه هزینه بازگشت کالا با فروشنده هستش؛ مثل وقتی که فروشنده محصول معیوب یا ناقص یا غیر مطابق با سفارش رو ارسال کنه یا نشانی پستی مشتری رو غلط بنویسه.

اگه مشتری به خاطر حساسیت زیاد خودش و نه به دلیل وجود مشکل و عیبی در کالا، درخواست مرجوعی بده، هزینه مرجوعی با خودشه.

اگه خریدار نشانی پستی رو به اشتباه اعلام کنه و این باعث مرجوع شدن کالا بشه، هزینه اولیه و مرجوعی با خودشه.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید :
با ما از طریق راه‌های ارتباطی در تماس باشیدتماس با ما